Jobbigt...

Vardagen blir jobbig om det det man försöker göra inte leder till önskat resultat... Idag har jag försökt köpa en av böckerna som är till en av kurserna som kommer senare (Änglar och demoner), genom att ladda hem den som ebok. Kursledaren föreslog att vi skulle skaffa den som Mobipocket, då det skulle vara lättare att jobba med boken i det formatet. Så jag tog min mobil, en HTC desire, och gick in på sidan som föreslagits, fyllde i VISA-kortsnumret och laddade ner... För att senare få förstå att Mobipocket funkar inte i min mobil... Jag har alltså betalat för en bok i ett filformat jag inte kan läsa... Jag är så trött på att inte förstå hur denna "tekniska värld" fungerar, trött på att inte kunna göra det jag ska p.g.a. begränsningar av tekniska skäl. När jag studerade i Örebro för mer än 10 år sedan hindrades inte studierna p.g.a. sån´t här, då var det bara tiden det tog att läsa engelsk litteratur, med teologiska termer etc. som hindrade... Det var jobbigt nog. Men inget emot det här. De ytterst få kronorna jag har kvar efter räkningarna räcker inte till "extra litteratur" som inte går att läsa. Sedan har jag väntat på de två huvudböckerna till den delen av kursen jag läser nu (Svenska kyrkans tro och liv), i flera veckor, och har börjat bli väldigt stressad över att de inte kommit. Idag ringde jag för att kolla vad som hänt, för att få veta att en tredje bok till ytterligare en senare kurs (Konfirmationen - en mångtydig rit) som också var med i beställningen behövdes specialbeställas och hela beställningen låg på is i väntan på att den kom... Argh... Vi tog bort den boken så länge så skulle de böckerna jag behövde nu komma under veckan. Men flera veckor har försvunnit för mig i väntan -helt i onödan!

Eftersom jag inte sov nämnvärt inatt, har inte sovit mer än 3-4 timmar per dygn de senaste 4 veckorna, så fanns liksom ingen kraft att ta de jobbiga beskeden med. Kanske kan man ta strul när man har ork, utan orken finns inget motstånd mot känslorna av "jag ger upp nu - jag skiter i att läsa färdigt till präst, för allt jag gör ska ju ändå skita sig!". Samtidigt vet jag att det är det Gud vill med mig. Jag bara vet. Men sådana här dagar "orkar jag bara inte med allt jag vet"... Orkar inte... Lättare att strunta i allt. Vill strunta i allt. Bara vara mammaledig, leta något roligt jobb där jag bara behöver köra truck hela dagarna istället för att bry mig om någon annan människa... Vill. Men så kommer det inte bli. För det är inte jag. Det är inte meningen med mig... Men just nu och några timmar till kan jag väl få "strunta i allt", några timmar bara?... Nej, nu ska jag nog försöka läsa lite i en av de andra böckerna istället, så länge...

Kommentarer
Postat av: sophie

gott att du har börjat blogga, hoppas du gör det länge och gillert:) följ min , föresten, fin blogg ;)

2011-02-01 @ 18:45:32
URL: http://sophiekarlssson.blogg.se/
Postat av: Carro

Jätte fin blogg, o kul att du börjat blogga, kul o få läsa om din fina tjej o ditt pluggande, du e duktig som orkar både och. Lycka till med det.

2011-02-01 @ 21:59:47
URL: http://divocas.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0